onsdag 2 mars 2011

Hundtröja

Som det går att se i tidigare inlägg så har jag hamstrat en del tyg det senaste, men det har inte blivit så mycket producerat tyvärr. Började jobba efter föräldraledigheten för ca 1 månad sedan så det finns inte lika mycket tid att sy på tyvärr. Ska dock försöka ta tillvara på de stunder som blir. Igår blev den här tröjan till lillebror färdig i alla fall. Det enfärgade tyget har jag köpt på Skroten (se föregående inlägg) för flera år sedan och hundtyget köpte jag 1998 då jag gick en sömnadsutbildning. Sydde en pyjamas av det till storebror som då var 1,5 år. Sedan dess har tyget legat i gömmorna och hängt med i fyra flyttar. Tycker att det är så himla fint och är glad att jag hade en bit kvar.


1 kommentar:

  1. Så bra den blev, fint med alla olika nyanser. Och jag gillar mudden runt luvan också.

    SvaraRadera